Gillar kommentaren Annika!!

Ibland vet ni så tror jag hästar mår bra av att känna att allt inte är på blodigaste allvar, detta appropå Annikas inlägg.
Jag vet inte om jag berättat episoden från april 2000- jag var 5 månader gravid med Felix och hade mått skitdåligt i 4 månader o 19 dagar typ. Gått ner 4-5 kilo, hade en 1 och 2 och en7 och en8 åring hemma(barn alltså) en man som spelat hockey hela vintern 5-6 hästar och naturligtvis ingen stor lust att rida( lust men inte så mycket ork, hi hi känner ni igen det eller). I våra trakter fanns en chans till breederskval, en lördag på kvinnersta. Hästen hade gått i hagen i tre veckor utan att vare sig bli borstad eller riden. Fredagkväll- skritttur i skogen, tvättning, ryckning av man, flätning. Lördag åkte vi de 15 milen till Örebro, spydde väl 4 eller5 ggr på vägen, åt tre Postafen- underbart när man ska köra bil!! Skrittade runt med fladdrande byxor o stövlar, fick en sten i skon- hästen blockhalt! Petade bort stenen, joggade till ridhuset, styrde runt o kvalade! Nu vet vi alla att Bettina är speciell och jag kan inte säga att jag var speciellt deltagande men det fungerar ändå. På söndag när jag är på EM ska hon starta med en av stalltjejerna, vi håller tummarna!
Träna lagom, det är bäst på di unga! Igår var vi på fölvisning, för två var det första gången med grimma och för alla 4 var det första gången med ledare.
Jag är både nöjd och missnöjd.
Jous 46- förväntat(888778 min gissning 988677),
Sanchous 47- ej nöjd(888788 min gissning 888889),
Loquatious 48 - ej nöjd(888789 min gissning 988899), 
Herzeous 50- över förväntan(998789 min gissning897788. 
Underlaget var riktigt skitdåligt, vilket fra drabbade min minsting Sanchous som bara är 33 dagar och startade sist.
Detta är en supergångartshäst så det hade varit roligt att ta honom med till Strömsholm.
Naturligtvis är det så att jag har sett deras bästa och sämsta tillfällen men det skall ändå bli väldigt kul att se dessa hästar när de är tre och få ett facit på vilken känsla olika människor har för "framtidens hästar". 
                           
Herzeous e. Herzensdieb-Danone                        Loquatious e. Loredes-Romancier

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja, allt går bara man vill(-eller måste).

Har ni inte varit på samma domarkurs?

Fina föl hur som helst -våra ser rätt trista ut men blir nog bra. Vi får se med facit.



2009-08-24 @ 23:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0