Söndagmorgon 04.36

Vad är detta för jäkla tid att vakna på!? Jag som har en riktigt lång dag framför mig.
Igår var förresten en lång dag med även om kvällen blev rätt kort.
Upp vid fyra, stalltjänst, avfärd mot Enköping kl 5.45 för dressyrdomarkurs. Har varit lite neg till vår utbildare sedan begynnelsen och humöret mot henna var riktigt i bott vid ankomst. Lyckligtvis började hon med att be om ursäkt för att hon hade felat mot mig i en rätt väsentlig sak, därefter meddelade hon att efter våra 15 års tjatande hade hon äntligen med sig en videokamra!!! Tack och lov fick jag!! dessutom start på en moyvillig TV. Kursen var riktigt lyckat och sällskapet var klart roande, de 1,5kg smågodis hade jag klarat mig utan.
Vid hemkomst blev det pizza med famoljen och sedan bänkade jag mig framför datorn. Min ex man ringde från England och vi gav oss utlite grann på en trip down memory lane. Kan lova att vem som helst av er skulle klämma fram en tår och ett leende om ni finge se listan på låtar från you tube som jag lade i min folder. Kickstarten kom när vi pratade om en gammal kompis i England som ser nästan precis ut som Milo "Thecnology"-låts killen, väldigt11 bra låt. Sedan betade jag meg baklänges i kronologik ordning föratt avsluta med Gloria Estefan. Ja då Linda, Bryan Adams var med och Cicci även Acy breaky heart. Gud vilka underbara minnen. Psykologer säger att man gärna blickar bakåt i förberedelsen för ett kraftigt kliv frammåt - lite för att minnas sina och andras mistag -inga minnen av andra världskriget så risk för krig föreligger! Å andra sidan var jag rätt upprörd när Irak invaderade Kuwait, något underligt men ännu argare när USA intog Irak hm... irrationellhjärna föratt inte säga emotionellt instabil! Men det vet ju ni som träffat mig mer än en gång:-)
Frammåt var det ja!!
Späckad dag: klippa 2 hästar, visa föl för försäljning, ha 5 lektioner, flytta 2 hästar till hyrda boxar(lite fullt i stallet), visa skäcken med råd inför hemfärd, förhoppninsvis hinner vi även sadla o longera de 4 2-åringarna, imorgon skall 2 ridas!!
Har dock lovat att inte ramla av och skada mif innan onsdag då det bär av till Skåne, Avelsgalashow och Patrik Kittel-cliniq. Helt plötsligt räcker inte tiden till i Skåne heller!! Ska på showen tillsammans med Annika o Peter LJ, planen var att bo över hos dom ons till torsdag men nu har problem stött på för jag har ett lite projekt för torsdagdag och de kunde bara tidigt torsmorgon så nu lutar det åt att jag flaxar dit onsdagkväll och får detta uträttat torsdagmorgon......förhoppningsvis har Annika tid o lust att umgås på Kittel och mo jag är riktigt snäll kanske jag kan bo där då??:-) Ska även brovrida 4 ponnyer och titta på en lastbil!! Hoppas mitt lastbilsproffs har tid att följa med i mitt späckade schema. Sedan får det bli Ullared på vägen hem och inköp av 6-8 täcken. Flockhästar går hårt åt täckena.
Nästa helg har jag anmält mig till tävling- det är världen bästa ridmottivation, nu måste jag rida 4 dagar denna vecka----mån, tis, ons(vid halv sju!) och fredag..det går! Tävling lördag, döma i Karlskoga söndag tja vi ska nog ta oss igenom denna vecka med! . . . Satt i en timme på hemnet.se igår, funderar, funderar hm...dags att blicka bakåt.. en gång bodde jag i lägenhet i Kinna... nej det får bli Grums någon vecka till!

Kommentarer
Postat av: christina

Hur länge går de?? Det är frågan......tur at du åker på långbortsmester nån gång men det kanske inte hjälper till slut....visst är det svårt?

2009-11-01 @ 06:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0