resten

Jaha vad hände sedan tro...jovisst. Fick ett gäng praktikanter från Lillerud. De har fungerat jättebra. Svårt med praktikanter,man känner att man måste hitta på något åt dom hela tiden. Själv är man rättnöjd om man får en tom timme då och då.  De fick rida några hästar var varje dag såde var nog nöjda. vädret car ju fint och är man 4 st är vår mockning inte speciellt betungande. Jag har ju klarat den själv hela vintern. Amanda fick koncentrera sig på att rida, ska väl inte påstå att lilla Werthers chanser till att få fortsätta sin tillvaro ser jätteljusa ut. 3 månader kvar till beslut, fortfarande minst 1 skentur per ridpass-volkor föröverlevnad-1 skentur per vecka, max! Kan inte ha skenande Bponnyer på skogsvägarna i Värmland med vare sig vuxna eller barn på ryggen.
Zangersheide- ny plats annorlunda uåålevelse. Flackade runt Holland o Belgien och tittade på massor av fina hästar, kända och okända. I övrigt har höstkoman börjat sätta in, var nog inte särskillt underhållande för mitt resesällskap- snarare helt slut. Toppen var närjag ensam skulle sätta mig i bilen och ta mig från Valkensburg i Holland till Weeze flygplats i Tyskland kl 6 på morgonen. Mörkt, regn. motorväg, Välkommen till Luxenburg!! Definitift kört fel. Passerade 4 länder på 3 timmar den morgonen- hann dock med planet. En sak som förundrar mig nu när jag idkat hyrbil några gånger. Varförgår inte hyrbilsbolagen samman och har en bensinpump på flygplatsen!!?? Stressad och irriterad ska man leta sig tillbaka till närmsta by för att fylla tanken, irriterande!!
Väl hemmai Göteborg tog jag bussen in till City och shoppade några timmar för att kl 17 mötas av Per, barnen och en ponny för avfärd vidare till Falkenberg på ponnyfinaler. Per satte vi påtåget hem till Grums. Väl påplats i Falkenberg inser jag att "de vuxna" glömt att packa alla mina ridkläder-både vit och andra. Ringde hem och skälde lite så Per erbjöd sig att köra ner dem!! 80 mil- billigare att köpa nya! Lånade ihop saker- TACK SÅ HEMSKT MYCKET JANNIFER SVENSSON! Hade en 6 årig Cponny till start, 2a första dagen och 3a andra. Riktigt nöjd, ridit honom kanske 15 ggr totalt på 3 år varav 4 ggr den senaste månaden. Nicole och Becca har arbetat honom väl:-) Glad ponny! Bosse Slättsjö med barnbarn kom och supportade så vi bjöd på lite barnridning, flickan var nöjd. Sedan fikde vi med alla och hade en allmänt trevlig dag, Harald kom och hälsade på och hade den lilla valpen med sig. Tänk att det finns så fula hundar-franskbulldog! Ungarna diggade den iaf. Kunde riktigt se Joy ruska om den i den överflödiga pälsen hi, hi!
Fick göra en insats på söndagen då en ponny var ansatt av en älgfluga och bettedde sig lite wild and crazy. Rastade runt 3-4 varv och skickade in den 8 åriga flickan på rikskvalitetstävlan med gott resultat. Detta resulterade naturligtvis i en protest!! Hade vi förväntat oss något annat- 2(3) känsliga namn involverade tillsammans, jag, Karin Levin (Anna Svanbergs systerdotter som var ryttaren) Sverige är ett trist land och svenskarna(läs hästvärldens) är förutsägbara. Jag sa till Överdommaren att se till att få in protestavgiften vilket jag hoppas hon gjorde och dessutom tog kvitto på. Protesten avslogs! Underbart, vad är det med folk!!??
Nu har jag varit i Grums i en vecka och jag är helt utmattad!! Vet inte vad det är med mig. Idag ska vi på ponnyhoppningar i Karlstad med tre ponnyer för att sedan fortsätta till Kumla och gå med Leif Nilsson på semifinalhoppning 4 åringar. Har väl fått med mig mina 200 häst snart och det känns bra, har lätt att hitta siffran som vanligt men ibland svårt att klä den i ord. Frågan är hur stort vokabulär LN håller sig med, inte direkt lättpratad. Hälsade på honom i Zangersheide och han tittade förskräckt på mig som om han aldrig sett mig förrut. Lasse tröstade mig med att det var sån han var:-)
Dags att väcka alla barnen och fira Per som fyller 39 idag! Usch snart 40 hur ska han klara av det med en så ung fru:-) Han har ett år på sig att vänja sig vid tanken.
Igår fick vi hem 2 veckors ranson med ensilage och 28 halmbal!! Fatta hur trångt det blev här hemma- Ponnyerna på lösdriften kommer att äte ihjäl sig.
Dags att sätta fart, 10 dagar till Flyinge! Härligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0